Dankzij creatief denken mooi drukwerk
Wat is belangrijk bij het ontwikkelen van een eigen huisstijl? Waar begin je mee en hoe maak je het uniek? Lees in dit blog tips voor het ontwerpen van René!
Gemakkelijk én professioneel
"Voor de ontwerptool heb ik verschillende huisstijlen ontwikkeld voor briefpapier, visitekaartjes en zelfklevende memo's. Met de tool kunnen klanten hun eigen producten vormgeven en vervolgens bij ons laten drukken. Er zijn bijna honderd ontwerpen waaruit de klant kan kiezen en bij elk ontwerp kan de klant de eigen huisstijl volledig doorvoeren. De ontwerptool is dan ook een gemakkelijke én professionele tool voor alle zakelijke uitingen."
Huisstijl ontwikkelen
"In alle communicatie-uitingen is de huisstijl leidend. De kwaliteit hiervan bepaalt dan ook indirect de professionaliteit van het bedrijf. Als een klant een nieuwe huisstijl wil ontwikkelen, adviseer ik hem of haar eerst op zoek te gaan naar afbeeldingen. Zo zoek ik zelf altijd op internet naar afbeeldingen die me inspireren. Raakt een beeld mij en past het bij wie het bedrijf is en wat het wil uitstralen, dan start het creatieve proces."
Tips voor huisstijl
"De persoonlijke twist is wat een huisstijl uniek maakt. Wat ik vaak doe, is spelen met vormen en kleuren. De vormen houd ik vaak rustig en simpel. Dus zonder verloopjes en schaduw. Hierdoor wordt de huisstijl moderner en, niet onbelangrijk, meer tijdloos. Ook de kleuren spelen een grote rol. Omdat kleuren elkaar kunnen versterken of verzwakken raad ik aan geen kleuren te gebruiken die erg in contrast staan met elkaar."
Ontwerptool
"Na het doorlopen van dit creatieve proces kan de klant aan de slag in de ontwerptool. De tool wordt aan de hand van een eenvoudig stappenplan uitgelegd en is daarmee ook voor mensen zonder enige kennis van ontwerpprogramma's geschikt. Al controleert onze eigen DTP-afdeling alsnog of de bestanden aan de specificaties voldoen en klaar zijn om te drukken, zodat de klant altijd het beste drukwerk krijgt."
Nog meer verhalen
Wij raken niet uitgepraat