3 tips voor een succesvolle beursstand
Beurzen zijn hét moment om te netwerken en jouw product of merk aan de man te brengen. Je wil natuurlijk zoveel mogelijk bezoekers naar jouw beursstand trekken. Maar hoe zorg je ervoor dat bezoekers naar jouw stand komen en niet naar die van je concurrent? Professioneel beurs drukwerk gaat je hierbij helpen. We vertellen je er in dit blog alles over!
Tip 1: zorg voor een goede voorbereiding
Een goed begin is het halve werk! Voordat je beurs drukwerk kunt gaan bestellen, is het van belang om te weten hoe jouw plek op de beurs eruit ziet. Waar sta je, wat is de looproute van bezoekers en vooral: wat zijn de afmetingen van de beursstand?
Een beursstand in het midden van de zaal wordt anders ingericht dan een stand aan de zijkant van het veld. Sta je in het midden van de beurs? Een groot voordeel van zo een locatie is dat bezoekers letterlijk van alle kanten kunnen komen. Speel hierop in en houd je stand aan alle zijden open. Hang dus geen groot spandoek op als achterwand, maar werk met kleinere banners zoals een rollup banner.
Heb je een beursstand aan de rand van de locatie, met de looproute voor je stand langs? Dan is een achterwand juist wel aan te raden. Zo een achterwand maak je eenvoudig met een mooi spandoek of een pop up beurswand.
Tip 2: maak indruk met professioneel drukwerk
Als je eenmaal weet wat voor type beursstand je hebt, is het tijd om het beurs drukwerk te inventariseren. Wat heb je allemaal nodig voor een succesvolle beurs? Waarmee trek je de aandacht van voorbijgangers?
Er zijn een aantal producten die niet kunnen ontbreken in je beursstand. Eén daarvan is de rollup banner. Deze banner past altijd! Zet de USP’s (Unique Selling Points) van je bedrijf op de rollup en plaats de banner aan de rand van de stand. Je valt geheid op bij de bezoekers! Meer weten over hoe je een mooi rollup banner ontwerp maakt? In dit blog geven we je 5 tips voor het beste rollup banner design. Liever geen rollup, maar een ander soort banner? Onze X-banners of L-banners zijn mooie alternatieven.
Naast banners is het aan te raden om voldoende ruimte te creëren om het gesprek met bezoekers aan te gaan. Een hulpmiddel voor een fijn en natuurlijk gesprek is een statafel. Je kunt ervoor kiezen om standaard statafels in je stand neer te zetten. Maar met een bedrukte tafel straal je nog meer uit! Gebruik hiervoor bijvoorbeeld een beursbalie. Maak de tafels af met balie displays en klaar ben je.
Tip 3: blijf hangen bij je bezoekers
Een goed gesprek op de beurs is één ding, maar het doel van je beursdeelname is om nieuwe klanten binnen te halen. Je moet ervoor zorgen dat je potentiële nieuwe klant jou onthoudt. Een manier om te blijven hangen bij je bezoekers is door te werken met weggevertjes.
Het meest voor de hand liggende weggevertje is het visitekaartje. Maar wat zet je allemaal op een visitekaartje? We geven je 5 tips voor het perfecte visitekaartje. Met zo een visitekaartje wordt er geheid contact met je opgenomen!
Niet alleen visitekaartjes zorgen ervoor dat er na de beurs nog eens aan je gedacht wordt. Flyers en folders zijn ook altijd een groot succes doordat je meer informatie mee kunt geven. Of ga een stap verder en maak een complete goodiebag! Vul een papieren tas met pennen en ander promotiemateriaal, uiteraard allemaal bedrukt met het logo van je bedrijf.
Extra: de gouden tip voor een succesvolle beurs
We hebben nog één ultieme tip voor je. En dat is: bestel tijdig je beurs drukwerk. Niets is meer zonde dan dat je door een te krappe deadline zonder drukwerk op je beurs komt te staan! Wacht dus niet tot het allerlaatste moment om al je drukwerk te bestellen en begin op tijd aan alle voorbereidingen.
Nog meer verhalen
Wij raken niet uitgepraat